علائم عفونت ریه از خفیف تا شدید به صورت متفاوت بروز میکند. بروز این علائم و شدت آن به عوامل مختلفی از جمله سن، سلامتی عمومی و سیستم ایمنی بدن و اینکه آیا این بیماری توسط ویروس، باکتری یا قارچ ایجاد شده باشد بستگی دارد. علائم ممکن است بسیار شبیه به آنفولانزا یا سرماخوردگی باشند، اما تمایل به ماندگاری بیشتر دارند.

 

برخی از علائم عفونت ریه عبارت است از: 

سرفه ای که مخاط غلیظ ایجاد می کند.

سرفه کمک می کند تا بدن ما از مخاطی که بر اثر التهاب راه های هوایی و ریه ها ایجاد شده است، خلاص شود.  فردی که به برونشیت یا ذات الریه مبتلا میشود ، سرفه هایش ممکن است که مخاطی ضخیم داشته باشد و رنگ آن هم مشخص باشد.

 درد تیز یا سوزاننده در قفسه سینه.

درد قفسه سینه که در اثر عفونت ریه ایجاد می شود ، اغلب به صورت دردی تیز یا سوزاننده توصیف می شود. این درد در هنگام سرفه یا نفس کشیدن عمیق، بدتر می شود. گاهی اوقات دردهای شدید می تواند در قسمت میانی بدن تا پشت کمر  حس شود.

 تب.

هنگامی که بدن  سعی در مقابله با عفونت دارد، تب ایجاد می شود. دمای معمولی بدن به طور معمول در حدود ۹۸٫۶ درجه فارنهایت (۳۷ درجه سانتی گراد) می باشد.

در عفونت باکتریایی ریه ، تب فرد ممکن است حتی به اندازه ۱۰۵ درجه فارنهایت (۴۰٫۵ درجه سانتیگراد) که خطرناک است افزایش یابد.

 تب بالای ۱۰۲ درجه فارنهایت (۳۸٫۹ درجه سانتیگراد) معمولا منجر به برخی از علائمی نظیر تعریق، لرز، دردهای عضلانی، کمبود آب بدن، سردرد، ضعف در بدن میشود. 

اگر تب بالاتر از ۱۰۲ درجه فارنهایت (۳۸٫۹ درجه سانتیگراد) باشد یا بیش از سه روز ادامه پیدا کرد باید به پزشک مراجعه شود.

 درد بدن.

عفونت ریه ممکن است در عضلات و کمر درد ایجاد کند. به این عارضه میالژی ( Muscle pain ) گفته می شود. 

 آبریزش بینی.

آبریزش بینی و سایر علائم آنفلوانزا مانند عطسه، اغلب با عفونت ریه ای شبیه برونشیت همراه است.

 تنگی نفس.

تنگی نفس به این معنی است که احساس می کنید تنفس دشوار شده یا نمی توانید به راحتی نفس بکشید.در صورت مشکل در تنفس، باید فوراً به پزشک مراجعه شود.

 

 

 

 خستگی.

معمولاً وقتی بدن با عفونت مبارزه می کند احساس  خستگی و کسالت می کنید. استراحت در این مدت برای کم شدن زمان بیماری بسیار مهم است.

 خس خس سینه.

هنگام بازدم یا همان بیرون دادن نفس، ممکن است صدای سوت های پر صدا معروف به خس خس، بشنوید. این حالت نتیجه باریک شدن مجاری تنفسی یا التهاب می باشد.

کبود شدن رنگ پوست یا لب.

به دلیل کمبود اکسیژن ممکن است رنگ لب یا ناخن ها کمی به رنگ آبی متمایل شود.

 

صداهای ترک خوردگی یا خرخر در ریه ها.

صدای ترک خوردگی در انتهای ریه ها که به عنوان  کراکل یا ترک های bibasilar نیز شناخته می شود یکی از علائم عفونت ریه است . پزشک می تواند با استفاده از ابزاری به نام استتوسکوپ یا گوشی طبی این صداها را تشخیص دهد.

 

عوامل ایجاد عفونت ریه :

 

مهم تربن عوامل عفونت های ریه باکتری هایی مانند  مایکوپلاسما پنومونیه ، پنومونیه کلامیدیا و بوردتلاپرتوسیس و ویروس هایی مانند ویروس آنفولانزا یا ویروس سینسیتیال تنفسی (RSV) هستند و به ندرت می تواند توسط قارچ هایی مانند پنوموسیستیس جیرووسی،  آسپرژیلوس یا کپسولاتوم هیستوپلاسما ایجاد شوند. برونشیت ، ذات الریه و برونشیولیت، سه نوع عفونت ریه هستند که معمولاً در اثر ویروس یا باکتری ایجاد می شوند.

عفونت قارچی ریه در افرادی که سیستم ایمنی سرکوب شده دارند بیشتر روی میدهد، که دلیل آن میتواند بروز نوع خاصی از سرطان، ایدز یا مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی در این بیماران باشد. 

 

بهترین مکمل غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی باکتریایی و ویروسی

محتوی عصاره گیاه اکیناسه، گیاه آنکاریا، گیاه آسه‌ رولا، گل سرخ و ویتامین ث

 

 

 

 

موارد مصرف

این مکمل تغذیه‌ای محرک سیستم ایمنی بدن است و بدن را در مقابل ابتلا به سرماخوردگی و همچنین بیماری‌های تنفسی باکتریایی و ویروسی مقاوم می‌کند. گیاه اکیناسه از دیرباز بین سرخ‌پوستان امریکایی به‌ عنوان ماده مقوی بدن شناخته شده است. سایر گیاهان به‌کاررفته در این مکمل نیز اثر تقویتی و محرکی اکیناسه را افزایش می‌دهند و فعالیت گلبول‌های سفید خون و ماکروفاژها را افزایش می‌دهند.

 

آثار اصلی مواد مؤثر و فعال

  • (Echinacea (Echinacea Purpurea
    عصاره این گیاه موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود. سلول‌های دفاعی بدن را تحریک می‌کند و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مقاومت بدن را در مقابل ابتلا به بیماری‌ها افزایش می‌دهد و طول دوره بیماری را کاهش می‌دهد. عصاره این گیاه اثر آنتی‌باکتریال، آنتی‌ویروس و ضدقارچ دارد. سیستم ایمنی بدن با افزایش ماکروفاژها افزایش می‌یابد.
  • (Echinacea (Echinacea Angustifolia
    مواد مؤثر این عصاره مانع انتشار میکروب و عفونت در سطح پوست می‌شوند. عصاره این گیاه اثر آنتی‌باکتریال، آنتی‌ویروس و ضدقارچ دارد. مولکول‌های اکیناسه به طور طبیعی اثر آنتی‌بیوتیکی مشابه پنی‌سیلین دارند که موجب کاهش عفونت در سیستم تنفسی و پوستی می‌شود. این عصاره قدرت دفاعی پوست را بالا می‌برد و از نفوذ قارچ، باکتری و میکروارگانیسم‌ها به داخل پوست جلوگیری می‌کند. این ماده مؤثر از فعالیت آنزیم هیالورونید ترشح‌شده از باکتری‌ها، که موجب شکستن و از بین رفتن هیالورونیک و سد دفاعی پوست می‌شود، جلوگیری می‌کند و مانع نفوذ باکتری‌ها به داخل پوست می‌شود.
  • (ASCORBIC ACID (Vit C
    ویتامین ث اثر آنتی‌اکسیدانی دارد و با افزایش دادن آنتی‌بادی‌های بدن موجب تقویت سیستم ایمنی آن می‌شود.
  • (Cat’s Clow (Uncaria Tomentosa
    این گیاه مخصوص مناطق استوایی است و از پوست و ریشه جوان آن استفاده می‌شود. حاوی الکالوئید، پلی‌فنل و فلاونوئیدی به نام کَتِچین (catechin) است که تمام این مواد موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شوند. الکالوئیدها محرک سیستم ایمنی شناخته شده‌اند.
  • Acerola
    این گیاه به شکل بوته چندساله است که میوه‌های آن مقادیر بالایی ویتامین C، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و پرو ویتامین A و همچنین املاحی چون آهن، کلسیم و منیزیوم دارند. 
  • (DOG Rose (Rosa Canina
    آثار و مواد مؤثر این گیاه بسیار شبیه آسه‌رولا است، با این تفاوت که مقادیر بالایی بیوفلاونوئید دارد. بیوفلاونوئیدها موجب جذب بهتر و بیشتر ویتامین C می‌شوند.

 

دستور مصرف

روزانه ۱ عدد کپسول گیاهی اکینید اورتو همراه با غذا

بسته‌بندی

در جعبه ۳۰ عددی به صورت ۲ بلیستر ۱۵ عددی

هشدار

در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد.

شرایط نگهداری

در جای خشک و خنک نگهداری شود.

دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

 

 

 

جستجو

Menus